fredag 2. januar 2009

Innrømmelser

Jeg skal nå avsløre en av mine mørkeste hemmeligheter. En forbrytelse jeg begikk for bare få timer siden. Jeg er langt ifra stolt over mine handlinger, men jeg velger allikevel å stå fram med dette, slik at andre ikke havner i samme fella.

Det er helt mørkt ute. Jeg regner det for svært usannsynlig at tilsynsmyndigheten kan pågripe meg. Allikevel kikker jeg meg over skulderen. Loven trådte i kraft 01.01.09, så nå er det ikke lenger bare moralsk tvilsomt – nå er det også forbudt ved lov!

Jeg prøvde dette for første gang i begynnelsen av november i fjor (heldigvis har ikke loven tilbakevirkende kraft). Det føltes så naturlig da. Jeg var sliten og trengte å roe meg ned, og jeg følte at dette ”tiltaket” kunne hjelpe meg å komme videre. Det viste seg at noen kjappe minutter var alt som skulle til for å bli tilfredstilt. Men nå er jeg altså i ferd med å bryte loven igjen! Og nå er situasjonen endret - jeg har blitt en lovbryter!

Jeg var svak og tenkte ikke på konsekvensene. Som en del av NAB er vi rollemodeller for andre menn, så dette er ikke akseptabelt og noe man skal kunne forvente seg fra en av oss. Men en ting er i hvert fall sikkert: Jeg skal aldri gå på ski i tights igjen.

Relevant lov
Ikke fullt så relevant lov ...

Ingen kommentarer: